Sådan fungerer det

Kortkunden registrerer sig som bruger på din internetside og angiver her sine oplysninger om navn, adresse og kortoplysninger. Når dette er sket, kan kunden vælge at benytte tjenesten. Der lagres ingen kortoplysninger hos din virksomhed. De lagres i stedet i et certificeret miljø hos din Payment Service Provider. Når kunden derefter ønsker at handle og logger ind med sit brugernavn og sin adgangskode, kan han nemt foretage køb uden at have kortet i nærheden og uden at skulle huske sin kode.

Dette bør du overveje

Ved første kortkøb, eller hvis en kortkunde vil ændre sine lagrede kortoplysninger, bliver dette sendt med 3D Secure, hvor kortkunden skal identificere sig. Ved efterfølgende kortkøb, som foretages af kortkunden, kan det lagrede kortnummer benyttes og sendes med 3D Secure, hvor kortkunden skal identificere sig. Læs mere om 3D Secure her.

Payment Service Provider (PSP)

For at tjenesten kan fungere, skal din netbutik være forbundet til en terminaloperatør/PSP, som leverer den tekniske platform for tjenesten. Følgende udbydere tilbyder denne service:

  • Payex (Autopay)
  • Nets (Easypayment)
  • Dibs (Lagrat Kortbetalning)
  • E-pay (Danmark)
  • SveaWebPay (Svea Close)